Yritän jatkuvasti miettiä, mitä tehdä kaikelle tälle vanhalle verkkosivujen sisällölle. Olen harkinnut uuden osion luomista sivustolle vanhentuneelle sisällölle, mutta en ole varma, onko se paras ratkaisu. Olen myös harkinnut vanhan sisällön poistamista, mutta en ole varma, onko sekään paras ratkaisu. Lue lisää
Kun yrityksen tuote tai palvelu on uusi, mahdolliset asiakkaat eivät tunne sitä, eivätkä myöskään osaa hakea sitä. Tämä asettaa haasteita hakukoneoptimoinnille. Voi olla vaikea päättää, mitä hakusanoja lähteä tavoittelemaan. Lue lisää
Google ei omien sanojensa mukaan välitä siitä, miten sivujesi koodi on kirjoitettu. Hyvin muotoiltu ja validi HTML-koodi tuo kuitenkin epäsuoraa SEO-hyötyä. Lue lisää
Hakusanoja tutkittaessa löytyy usein kiinnostavia avainsanoja, joita kuitenkin haetaan vain vähän. Kannattaako näitä, esimerkiksi alle 20 kertaa kuussa haettuja avainsanoja alkaa tavoitella hakukoneoptimoinnissa? Lue lisää
Merkittävä osa Googlessa tehdyistä hauista tehdään paikallinen aikomus mielessä. Kun toiminta on paikkasidonnaista, on hyödyllistä tavoitella näitä hakuja. Lue lisää
Sisältötutkimus on olemassaolevan verkkosisällön analysointia, parhaiten toimivien ideoiden poimimista ja yksilöllisen sisältöstrategian laatimista tämän perusteella. Sisällöntutkimuksen tarkoitus on tukea sisällön kirjoittamista ja auttaa julkaisemaan uutta sisältöä, joka on kiinnostavaa ja aidosti vaikuttavaa. Lue lisää
Uuden sisällön luominen on helppoa, mutta on harvinaista, että uusi sisältö sijoittuu heti hakutulosten kärkeen. Olemassa olevaa sisältöä parantamalla saa usein nopeammin tuloksia, eli näkyvyyttä ja kävijöitä. Vanhoista sivuista kannattaa pitää huolta ja varmistaa, että ne pysyvät ajantasalla. Lue lisää
Joskus hakulauseiden yksikön ja monikon muodot voivat tarkoittaa eri asioita. Tai ainakin ne voivat osoittaa, että käyttäjällä on mielessä jotain muuta kuin mitä odotetaan. Tämä puolestaan voi johtaa siihen, että Google näyttää erilaisia hakutuloksia. Lue lisää
Hakukoneiden käyttäjät haluavat tietää lisää, tehdä ostoksia tai päästä jonnekin. Miten käyttäjien aikomukset huomioidaan verkkokaupan tuotekuvauksia, kategoriasivuja ja verkkokaupan blogitekstejä tai teema-artikkeleita suunniteltaessa. Lue vastaus
Myyn verkkokaupassa yleistä kuluttajatuotetta, ja haluaisin, että se näkyisi paremmin Googlen tuloksissa kun ihmiset hakevat tuoteryhmän nimellä. Tiedän, että minun pitäisi kirjoittaa siitä juttuja ja laittaa ne kaupan sivuille, mutta miten ne kannattaisi sinne laittaa? Lue vastaus
Testasin sivuni Googlen Web Vitals –testillä ja muuten kaikki oli ok, mutta Cumulative Layout Shift oli huono. Miten sitä voi parantaa? Lue vastaus
Robots.txt kertoo hakukoneille, mitkä sivuston sivut niillä on lupa indeksoida ja ottaa mukaan hakutuloksiin. Kerään tälle sivulle robots.txt-tiedostosta esitetyt kysymykset ja vastaukset. Lue vastauksia
Kun julkaisen kotisivuille uusia kuvia, mitä teen vanhoille? Onko siitä haittaa hakukonenäkyvyydelle jos otan ne pois vai pitäisikö ne säilyttää jotenkin? Lue vastaus
Perustin WooCommercella verkkokaupan ja olen rummuttanut sitä Facessa. Facebookista tulee kävijöitä, mutta Googlesta ei. Miten kauan kestää ennen kuin kävijöitä alkaa tulla Googlesta? Lue vastaus
Avainsanatutkimuksen työkaluilla selvität, mitä hakusanoja kohderyhmäsi käyttää, kuinka paljon niillä tehdään hakuja ja miten vaikea hakutuloksiin on nousta näkyviin. Lue vastaus
Mikä on tyhmin moka, jolla voi sössiä asiat Googlessa? Lue vastaus
Kilpailijoiden näkyvyyden alentaminen ja heidän maineensa mustamaalaaminen on usein vihamielisen hakukoneoptimoinnin tavoite. Miten tähän voi varautua. Lue vastaus
Sininen linkkiteksti Googlen hakutuloksissa on ensimmäinen asia, jonka käyttäjä näkee sivuistasi. Se on sisäänheittäjä. Se on ensivaikututelman luoja. Mutta mikä tekee titlestä hyvän? Lue vastaus