kuvituskuva
Kotisivuklinikka.fi » Vastauksia

Vastauksia hakukoneita koskeviin kysymyksiin

Tekstien vuosihuolto pitää nettisivut iskussa

24.7.2022

Yritän jatkuvasti miettiä, mitä tehdä kaikelle tälle vanhalle verkkosivujen sisällölle. Olen harkinnut uuden osion luomista sivustolle vanhentuneelle sisällölle, mutta en ole varma, onko se paras ratkaisu. Olen myös harkinnut vanhan sisällön poistamista, mutta en ole varma, onko sekään paras ratkaisu. Lue lisää

Mitä tehdä, kun kukaan ei hae tuotettasi

11.3.2022

Kun yrityksen tuote tai palvelu on uusi, mahdolliset asiakkaat eivät tunne sitä, eivätkä myöskään osaa hakea sitä. Tämä asettaa haasteita hakukoneoptimoinnille. Voi olla vaikea päättää, mitä hakusanoja lähteä tavoittelemaan. Lue lisää

Onko sivujen validoinnista hyötyä hakukoneoptimoinnissa

13.2.2022

Google ei omien sanojensa mukaan välitä siitä, miten sivujesi koodi on kirjoitettu. Hyvin muotoiltu ja validi HTML-koodi tuo kuitenkin epäsuoraa SEO-hyötyä. Lue lisää

Kannattaako vähän haettuja hakusanoja tavoitella hakukoneoptimoinnissa

28.10.2021

Hakusanoja tutkittaessa löytyy usein kiinnostavia avainsanoja, joita kuitenkin haetaan vain vähän. Kannattaako näitä, esimerkiksi alle 20 kertaa kuussa haettuja avainsanoja alkaa tavoitella hakukoneoptimoinnissa? Lue lisää

Miten saan yritykseni näkymään paikkakuntakohtaisissa hauissa

22.9.2021

Merkittävä osa Googlessa tehdyistä hauista tehdään paikallinen aikomus mielessä. Kun toiminta on paikkasidonnaista, on hyödyllistä tavoitella näitä hakuja. Lue lisää

Miten keksin aiheita sivuilleni sisältötutkimuksen avulla

18.9.2021

Sisältötutkimus on olemassaolevan verkkosisällön analysointia, parhaiten toimivien ideoiden poimimista ja yksilöllisen sisältöstrategian laatimista tämän perusteella. Sisällöntutkimuksen tarkoitus on tukea sisällön kirjoittamista ja auttaa julkaisemaan uutta sisältöä, joka on kiinnostavaa ja aidosti vaikuttavaa. Lue lisää

Miten parannan sivujeni vanhaa sisältöä

12.9.2021

Uuden sisällön luominen on helppoa, mutta on harvinaista, että uusi sisältö sijoittuu heti hakutulosten kärkeen. Olemassa olevaa sisältöä parantamalla saa usein nopeammin tuloksia, eli näkyvyyttä ja kävijöitä. Vanhoista sivuista kannattaa pitää huolta ja varmistaa, että ne pysyvät ajantasalla. Lue lisää

Onko kannattavampaa optimoida hakusanaa yksikössä vai monikossa

2.9.2021

Joskus hakulauseiden yksikön ja monikon muodot voivat tarkoittaa eri asioita. Tai ainakin ne voivat osoittaa, että käyttäjällä on mielessä jotain muuta kuin mitä odotetaan. Tämä puolestaan voi johtaa siihen, että Google näyttää erilaisia hakutuloksia. Lue lisää

Mitä avainsanoja kannattaa käyttää verkkokaupan kategoriasivuilla, tuotesivuilla ja blogissa

29.6.2021

Hakukoneiden käyttäjät haluavat tietää lisää, tehdä ostoksia tai päästä jonnekin. Miten käyttäjien aikomukset huomioidaan verkkokaupan tuotekuvauksia, kategoriasivuja ja verkkokaupan blogitekstejä tai teema-artikkeleita suunniteltaessa. Lue vastaus

Kilpailtujen avainsanojen hakukoneoptimointi aihekokonaisuuksien avulla

19.11.2020

Myyn verkkokaupassa yleistä kuluttajatuotetta, ja haluaisin, että se näkyisi paremmin Googlen tuloksissa kun ihmiset hakevat tuoteryhmän nimellä. Tiedän, että minun pitäisi kirjoittaa siitä juttuja ja laittaa ne kaupan sivuille, mutta miten ne kannattaisi sinne laittaa? Lue vastaus

Sivun visuaalisen vakauden optimointi

14.11.2020

Testasin sivuni Googlen Web Vitals –testillä ja muuten kaikki oli ok, mutta Cumulative Layout Shift oli huono. Miten sitä voi parantaa? Lue vastaus

Robots.txt - Kysymyksiä ja vastauksia

13.11.2020

Robots.txt kertoo hakukoneille, mitkä sivuston sivut niillä on lupa indeksoida ja ottaa mukaan hakutuloksiin. Kerään tälle sivulle robots.txt-tiedostosta esitetyt kysymykset ja vastaukset. Lue vastauksia

Mitä teen vanhoille kuville kun vaihdan niitä uusiin?

5.11.2020

Kun julkaisen kotisivuille uusia kuvia, mitä teen vanhoille? Onko siitä haittaa hakukonenäkyvyydelle jos otan ne pois vai pitäisikö ne säilyttää jotenkin? Lue vastaus

Miten saan sivuni Google-hakuun nopeammin?

3.11.2020

Perustin WooCommercella verkkokaupan ja olen rummuttanut sitä Facessa. Facebookista tulee kävijöitä, mutta Googlesta ei. Miten kauan kestää ennen kuin kävijöitä alkaa tulla Googlesta? Lue vastaus

Millä työkaluilla on hyvä lähteä tekemään avainsanatutkimusta?

28.10.2020

Avainsanatutkimuksen työkaluilla selvität, mitä hakusanoja kohderyhmäsi käyttää, kuinka paljon niillä tehdään hakuja ja miten vaikea hakutuloksiin on nousta näkyviin. Lue vastaus

Mikä on hakukoneoptimoinnin salakavalin moka?

27.10.2020

Mikä on tyhmin moka, jolla voi sössiä asiat Googlessa? Lue vastaus

Pitääkö negatiiviseen hakukoneoptimointiin varautua?

22.10.2020

Kilpailijoiden näkyvyyden alentaminen ja heidän maineensa mustamaalaaminen on usein vihamielisen hakukoneoptimoinnin tavoite. Miten tähän voi varautua. Lue vastaus

Millainen on hyvä otsikko eli sivun title?

14.10.2020

Sininen linkkiteksti Googlen hakutuloksissa on ensimmäinen asia, jonka käyttäjä näkee sivuistasi. Se on sisäänheittäjä. Se on ensivaikututelman luoja. Mutta mikä tekee titlestä hyvän? Lue vastaus

© 2025 kotisivuklinikka.fi | Lue käyttöehdot